onsdag 2. september 2009

Dikt (norsklekse uke 36)

Maske
Jeg trodde det var det du het,
så jeg lot deg skade.
Jeg fryktet deg slik som du ønsket å bli fryktet,
så jeg ga deg en spade.
Sakte gravde du deg ned.
Jeg sto stille å så på,
men du skjønner jeg så ikke at du var redd.
Jeg så ikke spikerne du lå på.
Jeg vet du vet jeg snakket,
jeg snakket sammen med dem.
Pluteslig levde du i et tornekratt
Du reagerte med å være slem.
Men jeg forsto ikke det du gjorde,
forsto ikke det du sa.
Jeg trodde det var jeg som var et offer,
i verdens endeløse hav.
Så jeg gråt slik du ville jeg skulle,
Jeg så for meg masken du bar
Tanken på det du sa da du tidde,
er medisien jeg for dette i dag tar.
Men da jeg så deg den gangen,
den gangen jeg påførte deg pine.
Da var det ikke hennes øyne som gråt.
Det var de blå øynene dine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På skolen

På skolen

Ænki, Emilie og Ms. Liberty

Ænki, Emilie og Ms. Liberty

Synne på Cafè Wha?

Synne på Cafè Wha?

Time square

Time square