søndag 1. november 2009

Valdis, Hjørdis og Thossi!

Uke 43 hadde vi besøk av en klasse fra Island. Min familie tok seg av en jente kallt Valdis, en meget trivelig, søt og snill jente. I starten var det litt rart. Etter hvert ble vi vant til å ha en fremmed jente i huset og med tiden ble Valdis ikke så fremmed lenger. Om dagen hadde vi et opplegg med skolen, men om kvelden da tok vi dem til Verdens Ende, noe du bare må se når du først er i nærheten. Vi spilte spill, så på film og tok dem med rundt i Tønsberg og en tur i skogen. Hele opplevelsen var ikke så pinlig som forventet . Jeg Synne, Hanne og Helene var sammen med Thorsteinn, Valdis og Hjordis som var veldig gode venner. Slik forholdt stemningen seg munter.
I løpet av den korte tiden fikk vi vite at Thorsteinn ble kallt Thossi av sine medelever. Ved en tilfeldig het kom jeg til å kalle han for Thossi-Bossi, noe som fikk dem til å bryte ut i latter. Bossi er nemlig et ord for rumpe på islandsk.
Det var egentlig veldig trist å se dem dra av sted med toget. Plutselig var eventyret over, og det var tilbake til hverdagen. Skal jeg analysere oppholdet så tror jeg resultatet er at det har styrket meg som person på mange måter, og det er noe jeg kommer til å huske helt til alzheimeren kommer og tar meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På skolen

På skolen

Ænki, Emilie og Ms. Liberty

Ænki, Emilie og Ms. Liberty

Synne på Cafè Wha?

Synne på Cafè Wha?

Time square

Time square